پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
حذف کردن خط روی خط ها در اتوکد
نوشته شده در شنبه 10 مهر 1395
بازدید : 842
نویسنده : MR ARC

راهکار :

شما با استفاده از فرمان OverKill می توانید خط هایی که روی هم قرار گرفته اند را به

 سادگی حذفکرده و یک خط واحد داشته باشید .

اما نکته این فرمان (OverKill) این است که :

در صورتی که از ورژنهای بالاتر از AutoCAD 2013 استفاده می کنید باید بعد از اجرای فرمان و در پنجره باز شده (مانند تصویر) چک مارک های Layer و Color را فعال کنید.چونکه با این دو چک مارک برای نرم افزار تعریف می کنید که تمامی خط ها با لایه ها و رنگهای متفاوت بصورت یک پارچه در می آیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر می خواهید برای تحویل پروژه خود سایت پلان پروژه را حک کنید بهتر است از فرمان OverKill استفاده کنید. چونکه با اجرای این فرمان خط هایی که بر روی هم قرار گرفتند یک پارچه می شوند و دیگر دستگاه برش لیزر کار را خراب نمی کند .

 

منبع : http://archart.ir


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,



نحوه ایجاد/حذف صفحه در میان صفحات Word
نوشته شده در شنبه 23 آبان 1394
بازدید : 1115
نویسنده : MR ARC

برای اضافه کردن صفحه، هر جا که خواستین صفحه رو اضافه کنین  تب Page Break  یا Blank Page در قسمت Pages  رو انتخاب کنین .
برای حذف کردن یک صفحه ،یک بار روی صفحه ای که میخواین پاک کنین کلیک کنین ،در تب Home به قسمت Editing برین Find رو بزنین و بعد به تب Go To برین و page رو انتخاب کنین و در کادر خالی شماره صفحه ای رو که می خواهین حذف کنین تایپ کنین .
حالا Close رو بزنین و DELETE رو بزنین تا صفحه پاک بشه .

word 2010

:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , word , ,
:: برچسب‌ها: معماری , معمار , نحوه ایجاد/حذف صفحه در میان صفحات Word ,



فرمول در اکسل که هر معماری باید بداند
نوشته شده در یک شنبه 17 آبان 1394
بازدید : 1130
نویسنده : MR ARC

فرمول در اکسل که هر معماری باید بداند

برنامه Excel متعلق به شرکت مایکروسافت، شاید هیجان انگیزترین برنامه ای نباشد که یک معمار از آن استفاده می کند، اما برای محاسبات و برنامه ریزی ابزاری دقیق و بسیار کارآمد است. استفاده از اکسل مزیت های زیادی به همراه دارد که باعث می شود محاسبات سرعت بیشتری داشته باشند و بتوان از اطلاعات موجود در آن به طرق مختلف استفاده کرد. در این مقاله سعی داریم ۱۲ فرمول کاربردی و مهم این نرم افزار را معرفی کنیم؛ اما قبل از آن مقدمه ای راجع به این برنامه در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با آن بیشتر آشنا شوید.

اکسل؛ چیزی بیش از یک جدول الکترونیکی است. بسیاری از کسانی که تا به حال اکسل را دیده اند یا با آن کار کرده اند، نمی دانند که این برنامه فقط برای درج اطلاعات نیست. اکسل قابلیت فرمول و برنامه نویسی دارد و می تواند اطلاعات دریافتی را به اشکال مختلف نمایش دهد. قابلیت های اکسل در حد و حدودی است که می توان از آن به تنهایی به عنوان یک برنامه حسابداری، فروش، متره، انبارداری و … استفاده نمود.

xl3

اما بصورت اختصاصی و برای یک معمار، اکسل مزیت های فراوانی دارد. امکان تبدیل اطلاعات به نمودار، جدول و گزارشات پیوسته و ناپیوسته، از جمله امکاناتی است که یک معمار را در ارائه طرح خود به کارفرما یا محاسبات شخصی کمک خواهد کرد. تمامی اطلاعاتی که در این نرم افزار ثبت می شوند، قابل فرمول و برنامه نویسی هستند. دریایی از فرمول های ریاضی و منطقی در اکسل وجود دارد که لزوما تمامی آن ها مورد نیاز معماران نخواهد بود اما در زیر، ۱۲ فرمول پرکاربرد و مهم برای معماران آمده است.

قبل از نوشتن فرمول

اکسل از سلول های زیادی تشکیل شده است که هر یک از این سلول ها می تواند پذیرای متن، عدد و یا فرمول باشد. برای نوشتن متن یا عدد، براحتی می توان روی سلول کلیک کرده و با زدن دکمه های کیبرد، سلول را از اطلاعات پرکرده و در انتها کلید Enter را برای ثبت فشرد. اما برای نوشتن فرمول، ۲ شرط خاص وجود دارد : ۱- استفاده از علامت مساوی (=) در ابتدای محتوا    ۲- تایپ به زبان انگلیسی. برای مثال به تصویر زیر توجه کنید که به محض زدن دکمه مساوی به عنوان اولین کاراکتر سلول، چگونه ظاهر آن عوض می شود.

xl1

البته برای درج فرمول های اکسل، نیازی به ثبت دستی یا حفظ کردن دستورها نیست چون خود برنامه، کامل ترین راهنمای آن است. کافیست به تب Formulas در بالای صفحه مراجعه کنید و دکمه Insert Function را بزنید تا در اقیانوس فرمول ها غرق شوید! انتخاب نحوه فرمول نویسی با شماست و یک سلیقه شخصی. اما به مرور زمان که بیشتر با اکسل آشنا شوید، به نوشتن دستی عادت خواهید کرد. هر فرمول اکسل از دو بخش تشکیل می شود : ۱- تابع    ۲- شروط.  تابع در واقع نام فرمول است و شروط، اطلاعات و شروط مورد نیازی هستند که برای هر تابع، متفاوت هستند. در ادامه با این دو بخش بیشتر آشنا خواهید شد.

xl2

فرمول اول : SUM

فرمول SUM برای جمع زدن مقدار سلول های عددی به صورت عمودی، افقی و جدولی استفاده می شود. برای استفاده از این فرمول در سلولی که می خواهید جمع نمایش داده شود، طبق الگوی زیر فرمول بنویسید :

=SUM(A1:A30)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، جمع عدد سلول های بین A1 و A30 را نمایش خواهد داد.

فرمول دوم :‌ IF

فرمول IF برای تشخیص نتیجه یک شرط به کار می رود و معمولا بصورت ترکیبی با فرمول های دیگر استفاده می شود. برای استفاده از این فرمول طبق الگو در سلول مورد نظر تایپ کنید :

=IF(A1>A2;”Bozorg”;”Kuchik”)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار سلول A1 و A2 را با هم مقایسه می کند. این شرط اول است. در صورتی که مقدار A1 بزرگتر از A2 باشد، شرط دوم که عبارت Bozorg است را در سلول نمایش می دهد. اگر شرط اول برقرار نباشد، شرط سوم که عبارت Kuchik است نمایش داده می شود.

فرمول سوم :‌ SUMIF ، SUMIFS

فرمول های SUMIF و SUMIFS دقیقا مانند فرمول SUM هستند، با این تفاوت که جمع را بصورت شرطی اجرا می کنند و همه سلول ها را با هم جمع نمی زنند. فرمول SUMIF برای اجرای فقط یک شرط و فرمول SUMIFS برای اجرای بیش از یک شرط استفاده می شوند. برای استفاده از این فرمول ها مانند نمونه ذکر شده عمل کنید :

=SUMIF(A1:A20;”Factori”;B1:B20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، جمع تمامی سلول هایی از ستون B (ردیف ۱ تا ۲۰) را نمایش می دهد که ردیف همتای آن ها در ستون A، برابر عبارت Factori باشد.

=SUMIFS(B1:B20;A1:A20;”Factori”;C1:C20;”<>”&”Proje”)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، جمع تمامی سلول هایی از ستون B (ردیف ۱ تا ۲۰) را نمایش می دهد که ردیف همتای آن ها در ستون A، برابر عبارت Factori باشد و همچنین ردیف همتای آن ها در ستون C، با مقدار Proje برابر نباشد.

فرمول چهارم : COUNT ، COUNTA ، COUNTBLANK

فرمول های COUNT ، COUNTA و COUNTBLANK ، همگی تعداد سلول ها را شمارش می کنند. COUNT به صورت عادی سلول ها را می شمارد. COUNTA سلول هایی را می شمارد که خالی نیستند. COUNTBLANK سلول هایی را می شمارد که خالی هستند. برای استفاده از این فرمول ها مانند نمونه ذکر شده عمل کنید :

=COUNT(A1:A20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، تعداد سلول های بین سلول A1 و A20 را نمایش می دهد.

=COUNTA(A1:A20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، تعداد سلول های غیرخالی بین سلول A1 و A20 را نمایش می دهد.

=COUNTBLANK(A1:A20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، تعداد سلول های خالی بین سلول A1 و A20 را نمایش می دهد.

فرمول پنجم : COUNTIF و COUNTIFS

فرمول های COUNTIF و COUNTIFS همان کاری را انجام می دهند که فرمول COUNT انجام می داد، یعنی شمارش تعداد سلول ها. اما فرق آنها با هم این است که COUNTIF و COUNTIFS، شمارش را بصورت شرطی انجام می دهد. فرمول COUNTIF برای اجرای فقط یک شرط و فرمول COUNTIFS برای اجرای بیش از چند شرط استفاده می شوند. برای استفاده از این فرمول ها مانند نمونه ذکر شده عمل کنید :

=COUNTIF(A1:A20;”<100″)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، تعداد سلول های بین سلول A1 و A20 را نمایش می دهد که مقدار آن ها کمتر از عدد ۱۰۰ باشد.

=COUNTIFS(A1:A20;B1:B20;”<100″;C1:C20;”Base”)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، تعداد سلول های بین سلول A1 و A20 را نمایش می دهد که مقدار ردیف مشابه آن ها در ستون B کمتر از عدد ۱۰۰ باشد و مقدار ردیف مشابه آن ها در ستون C برابر با عبارت Base باشد.

فرمول ششم : AVERAGE

فرمول AVERAGE مقدار چندین سلول را بصورت معدل به شما نمایش می دهد. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=AVERAGE(A1:A20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، معدل سلول های بین A1 و A20 را نمایش می دهد.

فرمول هفتم : MIN

فرمول MIN کوچکترین عضو یک مجموعه را معرفی می کند. معمولا در مجموعه اطلاعات بزرگ، به کمک این فرمول می توان به راحتی کوچکترین عضو (به عنوان مثال مساحت یا طول) را پیدا کرد. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=MIN(A1:A20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، کوچکنرین عضو سلول های بین A1 و A20 را نمایش می دهد.

فرمول هشتم : MAX

فرمول MAX بزرگترین عضو یک مجموعه را معرفی می کند. معمولا در مجموعه اطلاعات بزرگ، به کمک این فرمول می توان به راحتی بزرگترین عضو (به عنوان مثال مساحت یا طول) را پیدا کرد. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=MAX(A1:A20)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، بزرگترین عضو سلول های بین A1 و A20 را نمایش می دهد.

فرمول نهم : VLOOKUP

فرمول VLOOKUP برای یافتن مقادیر عددی یا متنی بصورت شرطی می باشد و یکی از پرکاربردترین فرمول های برنامه اکسل است. برای استفاده از این فرمول چهار شرط باید داخل فرمول نوشته شود. شرط اول چیزی است که به دنبال آن می گردید. شرط دوم محلی است که برنامه باید در آن دنبال شرط اول بگردد. شرط سوم شماره ستونی است که می خواهید بعنوان نتیجه برگردد. شرط چهارم هم جستجوی دقیق است که می توان آن را ۰ یا ۱ قرار داد. جستجوی دقیق به این معنی است که عبارت یافت شده باید دقیقا برابر عبارت مورد نظر شما باشد یا خیر. مقدار ۰ به معنی دقیقا برابر و عبارت ۱ به معنی حدودا برابر است. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=VLOOKUP(A2;C:D;2;0)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار سلول A2 را دریافت می کند و در محدوده سلول های C تا D به دنبال آن می گردد. در صورتی که عبارت داخل سلول A2 در محدوده مذکور پیدا شد (جستجو بصورت عبارت دقیق است) هم ردیف آن سلول و ۲ ستون جلوتر را نمایش می دهد.

فرمول دهم : ROUND ، ROUNDUP ، ROUNDDOWN

فرمول های ROUND ، ROUNDUP و ROUNDDOWN همگی برای رُند کردن اعداد اعشاری به کار می روند. ROUND براساس استاندارد عدد را رُند می کند. ROUNDUP عدد را رو به بالا رُند می کند. ROUNDDOWN عدد را رو به پایین رُند می کند. برای هرکدام از این فرمول ها دو شرط وجود دارد. شرط اول مقار عدد یا سلول حاوی عدد است. شرط دوم تعداد اعشاری که می خواهید رُند شود می باشد. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=ROUND(7.89;1)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار ۷٫۹ را نمایش می دهد.

=ROUNDUP(7.23;0)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار ۸ را نمایش می دهد.

=ROUNDDOWN(8.85;1)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار ۸٫۸ را نمایش می دهد.

فرمول یازدهم : FLOOR و CEILING

فرمول های FLOOR و CEILING همانند ROUND هستند با این تفاوت که شرط دوم آن ها بصورت ضریب عدد را رُند می کند. این فرمول ها برای رُند کردن اطلاعات مالی بیشتر به کار می روند. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=FLOOR(122556;10)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار ۱۲۲۵۵۰ را نمایش می دهد.

=CEILING(122556;10)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار ۱۲۲۵۶۰ را نمایش می دهد.

فرمول دوازدهم : CONCATENATE

فرمول CONCATENATE برای چسباندن عبارت های مختلف به همدیگر استفاده می شود. برای استفاده از این فرمول مانند نمونه عمل کنید :

=FLOOR(A2;B2;C8)

سلولی که فرمول بالا در آن تایپ شده باشد، مقدار به هم پیوسته مقادیر سلول های A2 ، B2 و C8 را نمایش می دهد.

نکاتی راجع به فرمول ها

لطفا همیشه این نکات را راجع به فرمول ها در نظر داشته باشید :

  1. آدرس دهی سلول ها در اکسل به دو شکل است : تقریبی و مطلق. آدرس های تقریبی (مثل A2) وابسته به مکان نیستند و در صورتی که سلول های اطراف آن را حذف کنید، به صورت خودکار و با توجه به تغییرات ایجاد شده، عوض می شوند. اما سلول هایی که آدرس دهی مطلق دارند (مثل ۲$A$) به این شکل نیستند و با ایجاد تغییرات در صفحه، به همان شکل می مانند. علامت $ پشت ردیف یا ستون، نشانه مطلق یا تقریبی بودن آن است.
  2. آدرس سلول ها می تواند متعلق به شیت یا حتی فایل دیگر باشد. برای مثال اگر یک فایل دارای دو شیت به نام های Sheet1 و Sheet2 باشد و فرمول نویسی در Sheet1 انجام پذیرد، آدرس یک سلول نمونه در Sheet2 به این صورت تایپ می شود : Sheet2!A2=
  3. استفاده از عبارات دستی در فرمول ها (دستی یعنی محل سلول نباشد و عبارت دلخواه تایپی باشد) باید به همراه علامت ” باشد. یعنی اگر داخل فرمول می خواهید بنویسید MeemarBashi ، باید به اینصورت نوشته شود : “MeemarBashi”
  4. نشانگرهای برنامه اکسل به این صورت است : (=) مساوی | (+) جمع | (-) تفریق | (*) ضرب | (/) تقسیم | (<>) نامساوی | (<=) بزرگتر مساوی | (>=) کوچکتر مساوی | (^) به توان
  5. در صورتی که با ارورهایی مثل N/A# یا ERROR# مواجه شدید، بدانید که شروط فرمول را بصورت درست تایپ نکرده اید.

امیدواریم که از این مقاله استفاده برده باشید. در صورتی که سوالی در مورد برنامه اکسل دارید یا برای نوشتن فرمول ها به مشکل خورده اید، از طریق نظرات همین صفحه آن ها را با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

منبع : http://meemarbashi.com/


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , ,
:: برچسب‌ها: معمار , مهراز ,



چند ترفند اتوکد
نوشته شده در چهار شنبه 16 بهمن 1392
بازدید : 1742
نویسنده : MR ARC

چند کاربرد دکمه shiftدر اتوکد

 

:

1- Ctrl+shift+c: copy with base point

2- Ctrl+shift+v: Paste as block

کاربران حرفه ای برای ایجاد سریع بلوک از این روش استفاده می کنند که خود برنامه یک اسم غیر معمول برای آن انتخاب می کند.

 - 3 در موقع انتخاب یک سری از موضوعات اگر بخواهیم یه موضوع را از حالت انتخاب خارج کنیم با فشار این دکمه و انتخاب آن موضوع از انتخاب خارج می شود.

 - 4 در موقع ترسیم موضوعات با فشار دادن این دکمه موقتاً ORTHO فعال می شود.

 - 5 در موقع ترسیم موضوعات با فشار دادن این دکمه و زدن کلیک راست منوی سریع osnapفعال می شود.

 - 6 در هنگام کار در فضای 3 بعدی با نگه داشتن این کلید و فشار دکمه SCROLLموس موقتاً می توان از حالت ORBITیا چرخش استفاده کرد.

 - 7 در موقع کار با ExtenDdیا trimبا استفاده از این کلید جای دو فرمان موقتاً عوض می شود.

8- در هنگام کار با ابزار fillet یا chamferدر مواقعی که به Radius یا Distanceعددی غیر صفر نسبت داده ایم با نگه داشتن این کلید موقتاً Radius یا Distance ما صفر می شود.

 

    کلمات کوتاه وکلیدی  فایلpgp   

کلمات کوتاه وکلیدی بجای تایپ فرمان های طولانی استفاده کنید برای تنظیم این کاروارد TOOLSشده بعد CUSTOMIZEرا انتخاب کرده وبعد گزینه آخر راانتخاب کرده وبرای هر فرمان کلمه ای تایپ کرده مثلا بجای COPYتایپ کنید CCواینتر کرده.     به این چیزی که گفتین میگن تغییر فرمان یا چیزی که حرفه ای ها به فایلpgp معروفه

 

 

  می خوام از یه خط افست بگیرم با یه لایه دیگه برای این کارم مشکل دارم

وارد فرمان offset بشی-بعد L+اینتر و انتخاب لایه که میتونه لایه فعال یا لایه دیگه باشه که باید اسمشو وارد کرد.

 

میتونید برای کوتاه شدن تایپ فرمان هاتون از کلید 'TAB' استفاده بکنید

در این صورت شما چند کلمه اول فرمان رو مینوسین و کلید تب رو میزنید و خود کد بقیه دستور رو تایپ میکنه

این قابلیت رو فکر کنم از لینوکس گرفته باشه چون خط فرمان لینوکس هم اینجوریه.

 

 

 

        شاید خیلی ها استفاده از کلید altرا ندونن

وقتی در یک برنامه altرو میزنیم در منو ها در زیر هر کدام از منو ها زیر یک حرف را خط می کشد.وقتی آن حرف را از کیبورد بزنیم منوی مربوطه باز میشه و باز زیر هر قسمت یک حرف را خط کشیده با زدن آن حرف آن فرمان اجرا می شود

مثلاًَ در اتوکد با زدن altبعد Nبعد Lفرمان اندازه گذاری خطی اجرا می شود.

تا حالا شده چند تا (منظورم خیلیه)فایل کد باز کرده باشین و بخواین بین اونا سریع جابه جا شین و اونی که می خواین رو ببینین یا از یه فایل کپی کنین و تویه فایل اصلی بذارین؟

راحته کافیه کلید ctrl+tab رو فشار بدین و بین فایلاتون بگردین.

البته این کار توی photoshop هم کاربرد داره.

ctrl+shift+tabحرکت در بین فایل ها رو انجام میده اما از آخر به اول

 

تا حالا شده از طریق اتوکد mp3مورد علاقه خود را باز کنید؟یا فیلم مورد علاقه خود را پخش کنید....................

برای این کار باید از hyperlink استفاده کرد

ctrl+kاین پنجره را برای شما باز می کند

برای استفاده از این قابلیت بعد از لینک کردن ctrlرا گرفته و روی موضوع کلیک کنید

 

باز گرداندن آخرین موضوعات پاک شده با فرمان oops

با این فرمان آخرین مو ضوعی که پاک شده رو بر می گردونه

اگه با ctrl+z یا u بخواهیم این کارو کنیم باید تمام فرمان های انجام شده رو هم undo کنیم

با این فرمان میشه یه موضوع رو موقتاً پاک کرد و بعداً باز خوانی کرد.

 

بازگردانی فایل خراب شده

در صورتیکه فایل اصلی کارتون که با پسوند dwg هست خراب شد می تونید از فایلی که با پسوند bak با نام فایلتون و در محل ذخیره فایل ساخته می شه استفاده کنید.

پسوند فایل را از bak به dwg تغییر داده و با اتوکد باز کنید.

البته به نکته های زیر هم توجه داشته باشید:

این فایل در دومین باری که فایل مورد نظر را باز می کنید و روی save کلیک می کنید ساخته می شه و تنها در زمانیکه فایل را باز می کنید بارگذاری مجدد می شه یعنی تغییرات جدید را به خودش می گیره.پس این فایل همیشه یک مرحله از شما عقب تره،پس به شما پیشنهاد می کنم که هر مدت یکبار فایل را بسته و مجدد باز کنید

 

 

 

 

فرمان Undefine

گاهی ممکنه کسی شما را سر کار گذاشته باشه یا شما بخواهید کسی را سر کار بگذارید. در هر حال دانستن برخی فرمانها مثل Undefine خیلی مهمه.

با دستور UNDEFINE می‌توان دستورات توکاراتوکد را به فهرست دستورات تعریف نشده فرستاد و از اجرای آنها جلوگیری کرد. مثلاً اگه بخواهید فرمانی مانند فرمان Line را به فهرست دستورات تعریف نشده بفرستید کافیه تایپ کنید Undefine و اینتر بزنید و بعد در پاسخ به درخواست فرمان نام فرمانی که میخواهید بنویسید:

Command: UNDEFINE

Enter command name: line

از اون به بعد دیگه فرمان Line به هیچ وجه اجرا نمی شه نه از طریق خط فرمان، نه از طریق منو و نه از طریق نوار ابزار یا الیاس.

البته چنانچه قبل از هر دستوری یک نقطه قرار دهید حتی اگر آن دستور در لیست دستورات تعریف نشده باشد نیز اجرا می‌شود. یعنی می توان در خط فرمان تایپ کرد

Command: .l

از دستور REDEFINE نیز برای خارج کردن دستورات از لیست مذکور و اجرای عادی آنها استفاده می‌شود.

 

تبدیل Text به خط و کمان

اگه در نقشه از فونتهای فارسی استفاده کردید و خواستید فایل را به کسی بدید یا برای چاپ بفرستید، می‌تونید نگران اون نباشید که آیا کامپیوتر مقصد اون فونت را داره یا نه و نوشته‌ها چطوری نمایش داده می‌شه. البته به شرطی که Express را نصب کرده باشید.

برای این کار به منوی Express برید و Explode Text را از زیرمنوی Text اجرا کنید. با این کار متن به صورت ترسیم در می‌آد و دیگه نیازی به فونت نداره. حتی در ترسیمات سه‌بعدی نیز می‌توان از اون استفاده کرد.

 

تکرار خودکار فرمان با استفاده از multiple

تا حالا براتون پیش اومده که از یه فرمان زیاد استفاده کنید؟ مثلاً فرض کنید که بخواهید از فرمان Circle پشت سر هم استفاده کنید و آرزو کنید ای کاش Circle هم مثل Multiple Point بود و می‌شد بدون خروج از فرمان دایره‌های مختلفی را ترسیم کرد.

برای این کار در خط فرمان multiple را تایپ نموده و در خط بعد نام فرمانی که می‌خواهید به صورت پشت سر هم اجرا شود (مثلاً Circle) را تایپ کنید. حالا میتونید بدون این که از فرمان Circle خارج بشید هر چقدر خواستید دایره بکشید. برای خروج از فرمان هم کافی است کلید Esc را بزنید.

 

 

برای ادغام کردن 2 لایه از فرمان LAYMRG استفاده کنید

 

برای رفع خطا های فایل خود از فرمان AUDIT استفاده کنید

 

extrim چیست؟

فرمانی که همانند trim است ولی با یک کلیک تمام موضوعات برخوردی به موضوع انتخاب شده را trim میکنه

 

Save Layer States…

بعضیا عادت دارند که از یک نوع Layerبرای کاراشون استفاده کنند مثلآ در ها رو قرمز می دند یا پنجره ها آبی یا خط برش رو زرد...حالا فکر کنید می خواهید برید از یه سیستم غیر از سیستم خودتون استفاده کنید ولی اتوکد اونجا تنظیمات اتوکد سیستم شما رو نداره...میخوام ترفندی یاد بدم که شما با ساختن یه فایل تنظیمات Layer خودتونو تو هر سیستمی بتونید استفاده کنید....

برا اینکار وقتی پنجره layerرا باز کردید در حالی که لایه هاتونو ساخته باشید

1.کلیک راست وسط صفحه و انتخاب گزینه ی Save Layer States…

2.سپس پنجره ی زیر باز می شود.در قسمت New layer state name:اسم دلخواه رو بنویسید

3.در قسمت Descriptionتوضیحی در مورد موضوع مورد نظر.

4.حالا روی دکمه ی Layer states manager کلیک کنید

5.پنجره ی Layer states manager باز می شود و اسمی که انتخاب کرده بودید رو می تونید مشاهده کنید.

6.روی دکمه ی Exportکلیک کرده و پنجره ی جدیدی باز می شود

7.نامی را که مشخص کردهاید می بینید و یک نکته اینکه پسوند این نوع فابل ها lasمی باشد

8.فایل را در هر قسمتی از رایانه می خواهید Save کنید.

نکته:حال این فایل las رو میتونید تو فلش یا cdذخیره کنید و تنظیمات شخصی لایه هاتون رو با خودتون هر جا خواستید ببرید....طریقه ی آوردن تنظیمات لایه ها:

نرم افزار اتوکد را باز کرده و پنجره ی Layer Properties Manager رو باز می کنیم.

. 9روی دکمه ی مشخص شده کلیک کرده تا پنجره Layer States Manager باز شود.

10.دکمه ی Import… را فشار داده تا پنجره ی Import Layer state باز شود.

11.لازم به ذکر است که فابل lasدیده نمی شود برا همین در قسمت File of type: نوع پسوند رو مشخص و سپس فایل مورد نظر را باز می کنیم.

 

 

      اگه منوی به نام exprssداری از زیر منوی text                Explode Text رو انتخاب کن.

 

برای عکس گرفتن از صفحه کد با پشت تصویر سفید به این طریق عمل می کنیم (البته خیلی ها بلد هستن)

1.کلید های ترکیبی crtl/p یا فرمان پلات

2.درقسمتplotter به گزینه name printerرفته و آن را به حالت publishtoweb jpg.pc3 تغییر می دهیم سپس سایز کاغذ را تععین کرده ok می کنیم ودر نهایت تعیین محل ذخیره کردن .

فرمان مشابه برای این کار انتخاب منوی کرکره ای tools/display image/saveمی باشد(البته با پشت تصویر مشکی)

 

presspull

به جای تایپ فرمان presspull میتونید هم زمان از کلید های ctrl+alt استفاده کنید

 

فرمان   Flatshot اتوکد سه بعدی

تا حالا شده بخواین از دوربین هایی که گذاشتین یا حتی از نماهای ایزو متریکتون یه فایل دو بعدی بسازین؟

من خودم قبلاً از دستور Layout استفاده میکردم و برای هر دوربین یه view port تعریف میکردم که اون هم تنظیمات خاص خودشو داشت ولی اگر از دستورFLATSHOT استفاده کنید خیلی راحت میتونید از هر ویو یه بلاک دو بعدی بسازید.

 

فرمان Divide و Measure

از فرمان Divide یا div میتونید برای تقسیم کردن یک خط به فاصله های مساوی استفاده کنید، همچنین با استفاده از دستور Measure یا me میتونید یک خط رو به فاصله های مشخصی تقسیم کنید (مثلاً یک خط رو به فاصله های 10 واحدی تقسیم کنید)، و فرقشم با دستور قبلی در اینه که در دستور divide تعداد فاصله ها مهم هستن ولی در دستور measure اندازه بین اونها. البته باید توجه داشته باشید که فاصله ها بصورت نقطه هستن که برای انتخابشون باید در قسمت Osnap Setting گزینه ی nod رو فعال کرده باشین.

یه توضیح تکمیلی بگم که مواقعی از divadeاستفاده میکنیم که بخواهیم یه خط رو به تعداد مشخص و مساوی تقسیم کنیم و Measure موقعی استفاده میشه که بخواهیم مثلا از یه خط فاصله های 10 تایی مد نظر باشه و تعداد مهم نیست

برای دیدن نقاط هم میشه شکل اونا رو عوض کرد تو منوی formatو گزینه point style

در ضمن میشه به جای نقطه از بلوک استفاده کرد یعنی در فواصل معیین بلوک مورد نظر رو با زدن Bو تایپ اسم بلوک جایگزین کرد.

یه قابلیت دیگه Measure اینه که بلوک ها رو بر حسب انحنای خط و منحنی میچرخونه یا به اصطلاح alignمیکنه

مثلا میخواهید در کنر مسیر منحنی توی یه پارک به فواصل معیین نیمکت گذاشت

به راحتی با فرمان Measure میشه این کار رو کرد.

برای نوشتن فونت گرد و منحنی

از منوی    EXPRES گزینه TEXT  بعد ArcAlignedText رو بزنید

اگه کد رو کامل نصب نکرده باشیدمنوی EXPRES ندارید

 

برای پویایی و پیشرفت ، گام نخست از پشت درهای بسته برداشته می شود

 

فونت فارسی

برا فونتم اول مجموعه فونتاتونو تو پوشه کد و تو فایل فونتا میریزین و بعد تو کد تایپ میکنین apو بعد مثلا کاتب رو انتخاب و گزینه load رو میزنین و پنجره رو می بندین .

برا فونت فارسی تایپ میکنین st و تو اون استایلش و نوع فونتو انتخاب میکنین مثلا نسخ و بعد پایین پنجره نحوه نمایشش رو که از چپ به راسته و بر عکس انگلیسیه رو انتخاب میکنین و ok

تو کد تایپ میکنین kateb و بعد از کلیک کردن و انتخاب محل تایپ میکنین . بعد از اتمام تایپ تو یه نقطه خارج محل کلیک میکنین و اینتر رو میزنین .

 

دستور blipmode

شاید خیلی از شما کاربرد این دستور رو میدونید. اما !!!!! وقتی که بعد از استفاده از دستور kateb برای تایپ در محیط اتوکد با هر کلیک با علامت(+) های زیادی روبرو شدید برای رفع این مشکل از دستور blipmode استفاده کرده و سپس گزینه off را انتخاب نمائید.

 

. Overkill

این دستور برای خط های روی هم افتاده خیلی مناسب وخخط های زیری با اجرای این فرمان پاک میشه

 

 نکته  :   اگر دقت کرده باشید در صورت استفاده زیاد از دستور های ویرایشی مانند Union و Subtract و Intersection بعد از مدتی دیگه نرم افزار این فرمان هارو اعمال نمیکنه و مثلاً در صورت Union کردن دو آبجکت این عمل انجام نمیشه و در بیشتر مواقع فکر میکنیم ایراد از نرم افزاره و اون رو ری استارت میکنیم اما دریغ که ربطی به این نداره، این مشکل زمانی رخ میده که History آبجکت پر میشه!!!

اما چاره کار... برای اصلاح این ایراد باید از دستور BREP استفاده کنید، به این صورت که بعد از اجرای دستور آبجک مورد نظر رو انتخاب کرده و اینتر رو بزنید.

با این کار کل History آبجکت پاک میشه و شما میتونید دوباره از دستورهای ویرایشی استفاده کنید

 

 

نکته  :   برای بلاک هایی که به صورت عمومی استفاده میکنید از جمله همین مبلمان راه اصولی اینه که توی لایه 0 ( صفر ) ترسیم بشه . اصلا این لایه برای همین هست .

خاصیت این لایه اینه که اگه شما چیزی رو توش بلاک کنید و توی نقشه دیگه بیارید به شرط این که هم رنگ و هم لاین تایپ رو bylayer انتخاب کرده باشید توی هر نقشه که ببرید و به هر لایه ای اون موضوع رو ببرید خاصیت همون لایه رو میگیره .

یعنی اگه مثلا یک پنجره رو توی پلان به صورت بلاک داشته باشید و توی لایه 0 ترسیم کردید اگه توی یه نقشه بیارید توی پلان بگزارید و به لایه مثلا win ببرید خاصیت لایه win رو میگیره و از همون بلاک میتونید توی لایه hidden که مثلا خط چین هست با یک رنگ دیگه ببرید همون شکل لایه میشه .

توی لایه 0 چیزی نباید ترسیم بشه به جز بلاک هاتون که میخواهید به صورت عمومی ازشون استفاده کنید .

یه فایده هم داره که اگه مثلا برای لایه اثاثیه fur - furniture - furn - asasiyeh یا هرچی که باشه استفده کنید مهم نیست و بلاک شما لایه های خودشو موقع insert به نقشه اصلی وارد نمیکنه .

توی تاپیک اموزش دوبعدی اتوکد توضیحات خوبی دادم که اگه مایل باشید بخونید نکات بسیار کاربردی و مهمی هست فکر کنم از صفحات 38 - 40 اینا شروع شده . همین بلاک رو نحوه صحیح ساختنش رو بعلاوه کلی چیز دیگه که جای دیگه گیرتون نمیاد رو گفتم . بخونید بد نیست .

 

w block هم یه فرمان خوبی هست برای سبک کردن فایل ها

بخصوص قبل از mailکردن    _     برای اجرای این فرمان    w روتایپ کنید

 

CTRL + C

شما می تونید با استفاده از CTRL + C موضوعاتی رو که میخواهید انتخاب کنید و در فایل جدید آنهارا past as block ) CTRL + SHIFT+V ) کنید که به نوعی همان بلوک کردنه
منبع http://toparchitects.blogsky.com

:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,



مشکل کپی کردن متن در ورد word
نوشته شده در یک شنبه 10 آذر 1392
بازدید : 1551
نویسنده : MR ARC

قبل از پیست کردن متن برید به :
Format > Paragraph > General
از اونجا گزینه Direction رو بذارید روی Right-to-left
مشکل شما حل میشه.

یا

page layout > Paragraph > General

 


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , word , ,
:: برچسب‌ها: مشکل کپی کردن متن در ورد word , معمار , معماری , معمارها ,



فارسی کردن اعداد در word
نوشته شده در پنج شنبه 7 آذر 1392
بازدید : 2084
نویسنده : MR ARC

- ابتدا Microsoft Word را باز کنید.

- سپس بر روی لوگوی توپ مانند ورد (word) که در سمت چپ بالا قرار دارد کلیک کنید.

- Word Options را از پایین منوی باز شده انتخاب کنید.

- در صفحه ای که باز شد گزینه ی Advanced را انتخاب کنید و به بخش Show document content بروید.

- حال منوی Numberial آن را در حالت Context قرار دهید.

-کلید Ok را زده و از اعداد فارسی لذت ببرید


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , word , ,
:: برچسب‌ها: فارسی کردن اعداد در word , معمار , معماری , ورد , مشکلات ورد , مشکل فارسی نویسی ,



خطای هنگام بازشدن فایل های اتوکد
نوشته شده در یک شنبه 5 آبان 1392
بازدید : 2167
نویسنده : MR ARC

یکی از اشکالات برنامه محبوب اتوکدPRODUCED BY AN AUTODESK EDUCATIONAL PRODUCT می‌باشد این خطا در حین باز کردن فایل برنامه و یا در هنگامprint گرفتن و یا درحال کپی کردن از فایل خراب ایجاد می‌شود که برای از بین بردن این خطا کافی استمراحل زیر را دنبال کنید. برای از بین بردن آن ابتدا فایل را کامل باز می‌کنیم سپس در خط فرمانDXFOUT را تایپ می‌کنیم سپس در پنجره باز شده پروژه را با همان پسوند دادهشده ذخیره می‌کنیم سپس پروژه ذخیره شده را مجددا باز کرده و دو باره فرمانDXFOUT را اجرا می‌کنیم این بار پروژه را با پسوند معمول اتوکد سیو می‌کنیم.


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: خطای هنگام بازشدن فایل های اتوکد , معماری , معمار ,



دانلود نقشه پلان دانشگاه تهران
نوشته شده در دو شنبه 1 مهر 1392
بازدید : 2370
نویسنده : MR ARC
  دانلود نقشه پلان دانشگاه تهران

دانشگاه تهران بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی در ایران و قدیمی‌ترین دانشگاه‌ ایران است که در سال ۱۳۱۳ با حمایت رضاشاه پهلوی تأسیس شد.این دانشگاه هم اکنون دارای ۲۵ دانشکده‌ است و از استادان مجرب ایرانی در بیشتر رشته‌ها بهره می‌گیرد. با داشتن ۳۲ هزار دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های خاورمیانه می‌باشد.
این دانشگاه بر اساس موسسات آموزش عالی فرانسه الگوبرداری شد و حتی طراحان ساختمان‌های دانشگاه تهران مهندسین فرانسوی بودند، و دروس و برنامه‌های هنرکده (دانشکده هنرهای زیبای فعلی) دقیقاً بر اساس الگوی موسسه اکول د بوزار طراحی گردید.
پردیس و بناهای این دانشگاه توسط معماران اروپایی رولاند دوبرول، ماکسیم سیرو، مارکوف، آلکساندر موزر، آندره گدارد، و محسن فروغی طراحی گردید. در سال ۱۹۷۱ ساختمان جدید کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با طراحی عبدالعزیز فرمانفرمایان گشوده شد. هر دانشکده و اکثر گروه‌ها نیز کتابخانهٔ تخصصی خود را دارند.
در اینجا برای مهندسان و دانشجویان نقشه پلان دانشگاه را به صورت یک فایل اتوکدی با مقیاس 1 به 2000 قرار داده ایم که به عنوان یک مجموعه موفق دانشگاهی به عنوان اولین دانشگاه ایران، برای طراحی سایر دانشگاه ها مفید خواهد بود.

 پسوورد فایل زیپ : www.mah3d.com
حجم :   1.15MB 
دانلود محصول  :        دانلود
 
چند تصویر از محصول :
 
 

www.mah3d.com


:: موضوعات مرتبط: دانشگاه و مراکز تعلیمی , برنامه ها , Auto cad , دانلود , ,
:: برچسب‌ها: دانلود نقشه پلان دانشگاه تهران , معماری , معمار ,



بازدید : 5243
نویسنده : MR ARC



فونت فارسی اتوکد
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 2923
نویسنده : MR ARC

http://www.abccom.biz/products/fonts/farsi-fonts-for-autocad.aspx


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: فونت فارسی اتوکد , معماری , معمار ,



رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد
نوشته شده در پنج شنبه 6 تير 1392
بازدید : 5082
نویسنده : MR ARC

رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد معمولا به یکی از دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • عدم وجود فونت
  • تنظیم قلم (Style) روی فونت (Font) اشتباهی

این مقاله سعی می کند دلایل بروز مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد و روش برطرف نمودن آن را مورد بررسی قرار دهد. این موارد شامل مشکلات در پرینت نمی شود.

عدم وجود فونت

یکی از شایعترین دلایل درست نمایش داده نشدن فونت ها در فایل های اتوکد عدم وجود فونت است. برای رفع این مشکل ابتدا باید ببینید که فایل اتوکد شما حاوی چه فونت هایی است و از نصب فونت های مورد نیاز روی سیستمتان مطمئن شوید.

روش برطرف نمودن مشکل

  1. فایل مورد نظر را در اتوکد باز کنید.
  2. در خط فرمان اتوکد تایپ کنید: Style و اینتر کنید. همچنین در اتوکد 2013 با کلیک روی منوی Annotate و سپس کلیک روی آیکون فلش در قسمت Text می توانید این کار را انجام دهید.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  3. پنجره Text Style نمایش داده می شود.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  4. در پنجره Text Style در سمت چپ در قسمت Styles لیست قلم های تعریف شده را می بینید و با کلیک روی هر کدام در سمت راست در قسمت Font، زیر عنوان Font Name نام فونتی که برای این قلم تنظیم شده را مشاهده می کنید. بنابراین روی تک تک استایل های (قلم ها) کلیک کنید و مطمئن شوید که کنار نام فونت آن یک علامت مثلث زردرنگ نباشد. فونت هایی که کنار آن علامت مثلث زردرنگ قرار داشته باشد در سیستم شما نصب نیست و شما باید در اینترنت به دنبال آن بگردید و آن را نصب کنید. تعدادی فونت فارسی را می توانید از اینجا دانلود کنید.
  5. اگر فونت شما پسوند SHX داشت از نوع فونت های اتوکد است که باید پس از دانلود آن را در پوشه Fonts اتوکد قرار دهید در غیر این صورت از نوع فونت های ویندوز است که لازم است در پوشه Fonts ویندوز قرار گیرد.
  6. پس از نصب فونت، اتوکد را ببندید و فایل مورد نظر را دوباره باز کنید.

اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است قلم (Style) روی یک فونت اشتباه تنظیم شده باشد. بنابراین ادامه مطلب را بخوانید:

تنظیم قلم (Style) روی فونت (Font) اشتباهی

برای اینکه این مشکل را برطرف نماییم کمی موضوع را باز می کنیم:

فونت چیست؟ به عبارت ساده، فونت یک فایل است که حاوی جدولی است برای تبدیل کاراکترهای صفحه کلید به کاراکتر قابل مشاهده در مانیتور.
فارسی نویسی در اتوکد با فارسی نویسی در سایر نرم افزار های گرافیکی کمی متفاوت است. به این صورت که اگر شما مثلا در فتوشاپ نسخه خاورمیانه با صفحه کلید فارسی متنی را با فونت Tahoma تایپ کنید و سپس فونت را به B Titr تغییر دهید، مشکلی به وجود نمی آید اما اگر همین کار را در اتوکد انجام دهید، ممکن است به ظاهر متوجه مشکلی نشوید ولی به هنگام پرینت حروف کاملا به هم می ریزد. بنابراین نرم افزارهای فارسی نویس در اتوکد سعی می کنند با ترفندی این مشکل را رفع نمایند و این کار را با تعریف یک فایل فونت که حاوی همان جدول ذکر شده است و یک فایل مبدل که حاوی کدهای برنامه نویسی برای استفاده از آن جدول است انجام می دهند. اما متاسفانه برنامه نویسان در این زمینه هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند به همین دلیل اگر شما مثلا نقشه ای داشته باشید که طراح یا نقشه کش آن، برای نوشتن متن فارسی از نرم افزار کاتب استفاده کرده باشد و بعدا بطور اشتباه قلمی که با آن نوشته شده را روی فونت SHIRAZ.SHX تنظیم کرده باشد، متن نوشته شده کاملا ناخوانا خواهد شد.

هر کدام از این نرم افزارهای فارسی نویس اتوکد به همراه خود تعدادی فونت را عرضه می کنند به عنوان مثال فونت های NASKH.SHX و Graphic.SHX و KUFI.SHX از یک خانواده هستند و با کاتب می توان با آن ها تایپ کرد و در عوض فونت های SHIRAZ.SHX و FERDOS.SHX از یک خانواده دیگر هستند. تعدادی از نرم افزارهای فارسی نویس هم عبارتند از مریم، پروین، البرز، کاتب، FARSI.LSP و البته کدفا.
مشکل باز هم میتواند از این فراتر رود چرا که نه تنها هیچ کدام از نرم افزارهای ذکر شده (به غیر از کدفا) فونت های نرم افزار دیگر را پشتیبانی نمی کنند بلکه ورژن های جدید تعدادی از آن ها با ورژن قدیمی آن سازگار نیست به عنوان مثال فونت های پروین 98 و پروین 2003 ، جداول متفاوتی را تعریف می کنند و به همین دلیل اگر نقشه شما حاوی متن هایی با فونت پروین 98 باشد، اگر فونت ها را روی پروین 2003 تنظیم کنید هیچ چیز قابل خواندن نخواهد بود.
خب حالا که با مشکل آشنا شدیم روش رفع آن سادست:

روش برطرف نمودن مشکل

  1. ابتدا فایل مورد نظر را در اتوکد باز کنید. و یکی از متن هایی که درست نمایش داده نمی شود را انتخاب کرده و در اتوکد تایپ کنید CH و اینتر کنید. در اتوکد 2013 با انتخاب متن و کلیک راست و انتخاب گزینه Properties… به نتیجه مشابهی خواهید رسید. پنجره Properties نمایش داده می شود.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  2. در پنجره Properties در قسمت Text جلوی عنوان Style نام قلمی که متن با آن نوشته شده را ملاحظه می کنید. نام قلم را به خاطر بسپارید.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  3. در خط فرمان اتوکد تایپ کنید: Style و اینتر کنید. همچنین در اتوکد 2013 با کلیک روی منوی Annotate و سپس کلیک روی آیکون فلش در قسمت Text می توانید این کار را انجام دهید.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  4. پنجره Text Style نمایش داده می شود.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  5. در پنجره Text Style در سمت چپ در قسمت Styles لیست قلم های تعریف شده را می بینید و با کلیک روی هر کدام در سمت راست در قسمت Font، زیر عنوان Font Name نام فونتی که برای این قلم تنظیم شده را مشاهده می کنید. نام قلمی که در مرحله 2 مشاهده کردید را در این لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. اگر کنار نام فونت آن آیکون زردرنگی را مشاهده کردید به این معناست که فونت روی سیستم شما نصب نیست و باید طبق آنچه در ابتدای این مقاله ذکر شده عمل کنید در غیر این صورت سعی کنید قلم را روی فونتی از خانواده ای دیگر تنظیم کنید. (خانواده فونت مجموعه ای از فونت ها هستند که جدول کاراکتر مشابهی دارند و نرم افزار خاصی آن ها را پشتیبانی می کند و با تغییر فونت قلم در اتوکد متن نمایش داده شده به هم نمی ریزد. برای مشاهده خانواده فونت ها و دسته بندی آن ها اینجاکلیک کنید.)

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  6. پس از تنظیم فونت روی فونتی از خانواده دیگر روی Apply کلیک کرده و سپس روی Close کلیک کنید. پنجره Text Style بسته می شود.
  7. در اتوکد تایپ کنید: RE و اینترکنید.

    رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد

  8. اگر مشکل برطرف نشده بود این عمل را باز تکرار کنید و فونت قلم را روی فونتی از خانواده ای دیگر تنظیم نموده و پس از هر بار Apply و سپس Close را در پنجره Text Style کلیک کرده و در اتوکد تایپ کنید RE و اینتر نمایید. امیدوارم مشکل شما برطرف شود.

http://www.abccom.biz


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: رفع مشکل نمایش فونت فارسی در اتوکد , معمار , معماری , فونت اتوکد ,



چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007
نوشته شده در چهار شنبه 5 مهر 1391
بازدید : 1824
نویسنده : MR ARC

چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 و نسخه های جدیدتر :

در نسخه 2007 و بالاتر مانند ورد 2010 به خاطر تغییرات ظاهری و منوها شما باید راهی دیگر را برای تایپ فارسی اعداد در پیش بگیرید . برای این مسئله در ابتدا شما برروی File کلیک می کنید (در نسخه 2007 آرم MS) سپس شما Option را باید انتخاب کنید ( در 2007 : Show option در زیر کادر باز شده ، در 2007 + : option در لیست سمت چپ کادر )

بعد از انتخاب گزینه option ، قسمت Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید. در این قسمت شما به دنبال عبارت Numeral بگردید ، پس از پیدا کردن این عبارت مقدار آن را به Contex تغییر بدهید.

تبریک ! از این پس در هنگام تایپ در برنامه ویرایشگر متن ورد در متون فارسی اعداد فارسی و در متون انگلیسی اعداد انگلیسی تایپ می شوند و برای تایپ فارسی اعداد دیگر هیچ مشکلی ندارید.


 
 

http://tortak.com


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی حل مشکل تایپ فارسی اعداد در MS Word 2007 , معماری , معمار ,



کلید های میانبر اتوکد قسمت دوم
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 2652
نویسنده : MR ARC

SPL, *SPLINE

SPLANE, *SECTIONPLANE

SPE, *SPLINEDIT

SSM, *SHEETSET

ST, *STYLE

STA, *STANDARDS

SU, *SUBTRACT

T, *MTEXT

-T, *-MTEXT

TA, *TABLET

TB, *TABLE

TH, *THICKNESS

TI, *TILEMODE

TO, *TOOLBAR

TOL, *TOLERANCE

TOR, *TORUS

TP, *TOOLPALETTES

TR, *TRIM

TS, *TABLESTYLE

UC, *UCSMAN

UN, *UNITS

-UN, *-UNITS

UNI, *UNION

V, *VIEW

-V, *-VIEW

VP, *DDVPOINT

-VP, *VPOINT

VS, *VSCURRENT

VSM, *VISUALSTYLES

-VSM, *-VISUALSTYLES

W, *WBLOCK

-W, *-WBLOCK

WE, *WEDGE

X, *EXPLODE

XA, *XATTACH

XB, *XBIND

-XB, *-XBIND

XC, *XCLIP

XL, *XLINE

XR, *XREF

-XR, *-XREF

Z, *ZOOM

AV, *DSVIEWER

CP, *COPY


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: کلید های میانبر اتوکد قسمت دوم , معماری , معمار ,



کلید های میانبر اتوکد قسمت اول
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 2208
نویسنده : MR ARC

 

CT, *CTABLESTYLE

CYL, *CYLINDER

D, *DIMSTYLE

DAL, *DIMALIGNED

DAN, *DIMANGULAR

DAR, *DIMARC

JOG, *DIMJOGGED

DBA, *DIMBASELINE

DBC, *DBCONNECT

DC, *ADCENTER

DCE, *DIMCENTER

DCENTER, *ADCENTER

DCO, *DIMCONTINUE

DDA, *DIMDISASSOCIATE

DDI, *DIMDIAMETER

DED, *DIMEDIT

DI, *DIST

DIV, *DIVIDE

DJO, *DIMJOGGED

DLI, *DIMLINEAR

DO, *DONUT

DOR, *DIMORDINATE

DOV, *DIMOVERRIDE

DR, *DRAWORDER

DRA, *DIMRADIUS

DRE, *DIMREASSOCIATE

DRM, *DRAWINGRECOVERY

DS, *DSETTINGS

DST, *DIMSTYLE

DT, *TEXT

DV, *DVIEW

E, *ERASE

ED, *DDEDIT

EL, *ELLIPSE

ER, *EXTERNALREFERENCES

EX, *EXTEND

EXIT, *QUIT

EXP, *EXPORT

EXT, *EXTRUDE

F, *FILLET

FI, *FILTER

FSHOT, *FLATSHOT

G, *GROUP

-G, *-GROUP

GD, *GRADIENT

GEO, *GEOGRAPHICLOCATION

GR, *DDGRIPS

DDPLOTSTAMP, *PLOTSTAMP

DDRMODES, *DSETTINGS

DDSTYLE, *STYLE

DDUCS, *UCSMAN

DDUCSP, *UCSMAN

DDUNITS, *UNITS

DDVIEW, *VIEW

DIMHORIZONTAL, *DIMLINEAR

DIMROTATED, *DIMLINEAR

DIMVERTICAL, *DIMLINEAR

DOUGHNUT, *DONUT

DTEXT, *TEXT

DWFOUT, *PLOT

DXFIN, *OPEN

DXFOUT, *SAVEAS

PAINTER, *MATCHPROP

PREFERENCES, *OPTIONS

RECTANGLE, *RECTANG

SHADE, *SHADEMODE

VIEWPORTS, *VPORTS

; Aliases for commands discontinued in AutoCAD 2007:

RMAT, *MATERIALS

FOG, *RENDERENVIRONMENT

FINISH, *MATERIALS

SETUV, *MATERIALMAP

SHOWMAT, *LIST

RFILEOPT, *RENDERPRESETS

RENDSCR, *RENDERWIN

۳A, *3DARRAY

3DMIRROR, *MIRROR3D

3DNavigate,*3DWALK

3DO, *3DORBIT

3DW, *3DWALK

3F, *3DFACE

3M, *3DMOVE

3P, *3DPOLY

3R, *3DROTATE

A, *ARC

AC, *BACTION

ADC, *ADCENTER

AECTOACAD, *-ExportToAutoCAD

AA, *AREA

AL, *ALIGN

3AL, *3DALIGN

AP, *APPLOAD

AR, *ARRAY

-AR, *-ARRAY

ATT, *ATTDEF

-ATT, *-ATTDEF

ATE, *ATTEDIT

-ATE, *-ATTEDIT

ATTE, *-ATTEDIT

B, *BLOCK

-B, *-BLOCK

BC, *BCLOSE

BE, *BEDIT

BH, *HATCH

BO, *BOUNDARY

-BO, *-BOUNDARY

BR, *BREAK

BS, *BSAVE

BVS, *BVSTATE

C, *CIRCLE

CAM, *CAMERA

CH, *PROPERTIES

-CH, *CHANGE

CHA, *CHAMFER

CHK, *CHECKSTANDARDS

CLI, *COMMANDLINE

COL, *COLOR

COLOUR, *COLOR

CO, *COPY

CP, *COPY

-OS, *-OSNAP

P, *PAN

-P, *-PAN

PA, *PASTESPEC

PARAM, *BPARAMETER

PARTIALOPEN, *-PARTIALOPEN

PE, *PEDIT

PL, *PLINE

PO, *POINT

POL, *POLYGON

PR, *PROPERTIES

PRCLOSE, *PROPERTIESCLOSE

PROPS, *PROPERTIES

PRE, *PREVIEW

PRINT, *PLOT

PS, *PSPACE

PSOLID, *POLYSOLID

PTW, *PUBLISHTOWEB

PU, *PURGE

-PU, *-PURGE

PYR, *PYRAMID

QC, *QUICKCALC

R, *REDRAW

RA, *REDRAWALL

RC, *RENDERCROP

RE, *REGEN

REA, *REGENALL

REC, *RECTANG

REG, *REGION

REN, *RENAME

-REN, *-RENAME

REV, *REVOLVE

RO, *ROTATE

RP, *RENDERPRESETS

RPR, *RPREF

RR, *RENDER

RW, *RENDERWIN

S, *STRETCH

SC, *SCALE

SCR, *SCRIPT

SE, *DSETTINGS

SEC, *SECTION

SET, *SETVAR

SHA, *SHADEMODE

SL, *SLICE

SN, *SNAP

SO, *SOLID

SP ,Check spelling

H, *HATCH

-H, *-HATCH

HE, *HATCHEDIT

HI, *HIDE

I, *INSERT

-I, *-INSERT

IAD, *IMAGEADJUST

IAT, *IMAGEATTACH

ICL, *IMAGECLIP

IM, *IMAGE

-IM, *-IMAGE

IMP, *IMPORT

IN, *INTERSECT

INF, *INTERFERE

IO, *INSERTOBJ

J, *JOIN

L, *LINE

LA, *LAYER

-LA, *-LAYER

LE, *QLEADER

LEN, *LENGTHEN

LI, *LIST

LINEWEIGHT, *LWEIGHT

LO, *-LAYOUT

LS, *LIST

LT, *LINETYPE

-LT, *-LINETYPE

LTYPE, *LINETYPE

-LTYPE, *-LINETYPE

LTS, *LTSCALE

LW, *LWEIGHT

M, *MOVE

MA, *MATCHPROP

MAT, *MATERIALS

ME, *MEASURE

MI, *MIRROR

ML, *MLINE

MO, *PROPERTIES

MS, *MSPACE

MSM, *MARKUP

MT, *MTEXT

MV, *MVIEW

NORTH, *GEOGRAPHICLOCATION

NORTHDIR, *GEOGRAPHICLOCATION

O, *OFFSET

OP, *OPTIONS

ORBIT, *3DORBIT

OS, *OSNAP

DIMALI, *DIMALIGNED

DIMANG, *DIMANGULAR

DIMBASE, *DIMBASELINE

DIMCONT, *DIMCONTINUE

DIMDIA, *DIMDIAMETER

DIMED, *DIMEDIT

DIMTED, *DIMTEDIT

DIMLIN, *DIMLINEAR

DIMORD, *DIMORDINATE

DIMRAD, *DIMRADIUS

DIMSTY, *DIMSTYLE

DIMOVER, *DIMOVERRIDE

LEAD, *LEADER

TM, *TILEMODE

; Aliases for Hyperlink/URL Release 14 compatibility

SAVEURL, *SAVE

OPENURL, *OPEN

INSERTURL, *INSERT

; Aliases for commands discontinued in AutoCAD 2000:

AAD, *DBCONNECT

AEX, *DBCONNECT

ALI, *DBCONNECT

ASQ, *DBCONNECT

ARO, *DBCONNECT

ASE, *DBCONNECT

DDATTDEF, *ATTDEF

DDATTEXT, *ATTEXT

DDCHPROP, *PROPERTIES

DDCOLOR, *COLOR

DDLMODES, *LAYER

DDLTYPE, *LINETYPE

DDMODIFY, *PROPERTIES

DDOSNAP, *OSNAP

DDUCS, *UCS

ACADBLOCKDIALOG, *BLOCK

ACADWBLOCKDIALOG, *WBLOCK

ADCENTER, *ADCENTER

BMAKE, *BLOCK

BMOD, *BLOCK

BPOLY, *BOUNDARY

CONTENT, *ADCENTER

DDATTE, *ATTEDIT

DDIM, *DIMSTYLE

DDINSERT, *INSER

 

 


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: کلید های میانبر اتوکد , معمار , معماری ,



رمز گذاری روی فایل های اتوکد
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391
بازدید : 2074
نویسنده : MR ARC

 


رمز گذاری روی فایل های اتوکد

یكی از دغدغه هایی که كاربران اتوكد معمولاً دارند غیر قابل دسترس كردن سایرین از فایل هایی است كه كار كردن.
برای این كار از دو روش میشه اقدام كرد.

1-از طریق پنجره save drawing as:
این پنجره زمانی ظاهر می شود كه بخواهیم برای اولین بار فایلی را save كرده یا از فرمان save as استفاده كرده باشیم.
منوی toolsكه دربالا سمت راست این پنجره هست را زده و گزینه Security options... را می زنیم.
از پنجره باز شده در ری اوت Password,رمز دلخواه را وارد كرده و ok می زنیم.پنجره جدیدی باز خواهد شد كه در آن مجدداً رمز را وارد كرده و ok كرده و file را saveمی كنیم.
2-در پنجره option:
Op تایپ كرده و اینتر می كنیم.در ری اوت open and save در قسمت file Safety Precautions دكمه Security options..را زده و ادامه كار مثل مرحله قبل.

منبع :autocad4u.mihanblog.com

 

 


:: موضوعات مرتبط: برنامه ها , Auto cad , ,
:: برچسب‌ها: رمز گذاری روی فایل های اتوکد , معماری , معمار ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد